Modulaarinen CPL(H) ammattihelikopterilentäjän kurssikokonaisuus ATPL(H) etäteoriakurssilla

Tervetuloa tutustumaan modulaariseen ammattilentäjäkoulutukseemme! Kurssimme on suunniteltu tarjoamaan tuleville lentäjille kaikki tarvittavat taidot, tiedot ja lupakirja tullakseen helikopterilentämisen ammattilaiseksi. Kurssin kesto on noin 2 vuotta, ja se koostuu PPL(H) -koulutuksesta, ATPL(H) -teoriaopinnoista, valvonnan alaisesta lentotuntien keräämisestä ja CPL(H)-lentokoulutuksesta yölentokelpuutuksella. Kurssimme on avoin kaikille vähintään 16-vuotiaille perusterveille ja englannin kielen taitoisille opiskelijoille.

Kurssin suoritettuaan opiskelijat saavat CPL(H) -lupakirjan kahdella tyyppikelpuutuksella (R44 ja Cabri G2), ATPL(H) -teoriaopinnoilla. Kyseessä on siis ns. jäädytetty helikopteriliikennelentäjän tutkinto, joka mahdollistaa ilma-aluksen päällikkönä yhden ohjaajan lentotoimintaan hyväksytyillä helikoptereilla. Käytännössä voit siirtyä hakemaan töitä heti valmistuttuasi kotimaisilta, tai ulkomaisilta operaattoreilta. Ensimmäisiä työtehtäviä ovat tyypillisesti yleisölennätykset, tilauslennot ja sähkölinjan tarkastuslennot. Myöhemmin voit myös työllistyä perämieheksi isommilla, usean ohjaajan helikoptereilla operoiviin yhtiöihin, jotka tekevät tyypillisesti ns. offshore -töitä.

Tukeaksemme opiskelijoitamme alusta loppuun asti pyrimme auttamaan heitä löytämään työpaikan alalta heti valmistuttuaan. Teemme yhteistyötä vakiintuneiden ja arvostettujen kotimaisten helikopterioperaattoreiden parissa jotka ovat valmiita antamaan opiskelijoillemme mahdollisuuden kehittyä ja tavoitella uraa alalla.

Jos olet valmis ottamaan ensimmäisen askeleen kohti unelmaasi helikopterilentäjän ammatissa, ilmoittaudu modulaariseen ammattilentäjäkoulutukseemme jo tänään!

Ammattilentäjäksi – Helikopterilentäjän ammattikoulutuksen tuntimäärät

PPL(H) (yksityislentäjän lupakirja) R44 ja lentokoe47h
ATPL(H) (distance learning) liikennelentäjän teoria etäopiskeluna650/65h
Lennot Suomessa yhteensä47h
Tyyppikurssi (Guimbal Cabri G2) Tšekeissä5H
Cabri G2 Lentokoe Tšekeissä2
Valvottu päällikkötuntien kerääminen (Guimbal Cabri G2) Tšekeissä96H
CPL – Lentokoulutus ja yölentokelpuutus (Guimbal Cabri G2) Tšekeissä35H
Lennot Tšekeissä ennen tarkastuslentoa yhteensä138h
CPL/VFR Cabri G2 Lentokoe2h
Lentoaika Helikopterilla yhteensä187H
Lentoaika Robinson R44 yhteensä47h
Lentoaika Guimbal Cabri G2 yhteensä 140h

Modulaarisen helikopteriammattilentäjäkoulutuksen hinta

Helikopterilentäjän ammattikoulutuksen hinta on yhteensä 115 000€ (sis. alv 24%). Koulutuksen hintavimmat osat, kuten päällikkötuntien kerääminen ja CPL -lentokoulutus suoritetaan ulkomailla kustannustehokkaalla helikopterityypillä. Tällä tavoin olemme saaneet koulutuksen hinnan lähemmäksi vastaamaan eurooppalaista keskitasoa.